neděle 12. února 2017

O mně

motto:

Kdo směřuje za budoucností, kdo vyhlíží změnu, ten by se měl umět smířit a vypořádat s minulostí a tím pádem zjistit a poznat, co mu říká přítomnost. 
(Ondřej Habr)





Vítám vás!

Děkuji, že jste se zde zastavili.

Moje cesta je zajisté velmi podobná cestě kohokoliv jiného. Někde se narodíme, určitým rodičům a v určitém prostředí, dostaneme do vínku rodové modely a celou tuhle směs si s sebou neseme spolu s daleko starší minulostí.
Záměrem těchto stránek je povědět vám něco málo o mé cestě a třeba vás inspirovat k tomu, že nebudete více pojímat svůj život jako neměnnou skutečnost, ale postavíte se do pozice jeho tvůrce.

Jmenuji se Jana, narodila jsem se a stále žiji v Brně. Jsem Chol Q´ij průvodce, poradce a analytik.

Odjakživa mě to táhlo ke knihám, získávání informací, na základní škole jsem měla přezdívku "chodící encyklopedie". Četba školní a povinná se postupně proměnila na četbu beletrie a přidala se i četba literatury duchovní. Nesmírně mě přitáhl budhismus, filozofie předsmrtného a posmrtného života, práce s myslí. Souběžně jsem hltala kvalitní sci-fi a tohle všechno mi připadalo naprosto jasné a samozřejmé, vždyť tak to přece je! Jak šel čas, tak mi do života přišla psychologie, studium fungování lidského těla a náš vliv na vlastní zdraví výživou a způsobem myšlení. Před nějakou dobou jsem propadla i kvantové fyzice, protože to co říká, mi zní naprosto srozumitelně a reálně. No a pak jsem se zamilovala do dvou nástrojů pro sebeuvědomění - Enneagramu a Mayského kalendáře Chol Q´ij. Tolik stručná posloupnost do dnešních dnů.

Vzhledem k tomu, že jsem tak hladová po informacích, tak to zahrnuje i objevování zahradničení a pěstování, vaření, projektů domů, fungování a stavbu kachlových kamen, techniku a spoustu dalšího.

Ovšem ten největší zájem pro mě je zájem o člověka. Proč žijeme tak jak žijeme, proč existuje štěstí a neštěstí osobní i ve vztazích, jestli to vše je neměnný příběh, nebo jestli s tím můžeme něco dělat.

Konkrétní zlom v mém osobním příběhu nastal v létě 2011 kdy jsem spadla do špatně zakrytého kanálu a způsobila si těžký úraz. Následovala operace, titanový implantát a šrouby. To z té technické stránky. Ze stránky prožívání nastal rok a půl v bolestech a překonávání svých hranic a sama sebe. Rok a půl rehabilitací v slzách, kdy od zcela bezvládné paže jsem vybojovávala každý milimetr hybnosti a rozsahů. Když jsem po 8 měsících dosáhla slušné úrovně, přišla nutnost druhé operace a v podstatě jsem byla tam, kde na začátku.
Půl roku po úrazu jsem byla poslána na měsíc do rehabilitačního sanatoria. Byla jsem vybavena namátkou jedinou knihou na krácení volného času a byla jsem rozhodnutá, že jsem dostala měsíc vzácného času na to, abych se věnovala sama sobě. Jak důsledně to bude pravda mě ovšem ani ve snu nenapadlo.
V průběhu toho měsíce nastal obrovský druhý pád do kanálu, tentokrát vnitřní. Dnes tomu říkám Velký třesk. Velký třesk, který pro vznik nové reality musí od základu proměnit tu starou. Pochopila jsem, že to bylo upozornění na cestě pro nastoupení cesty jiné.
Nešlo o to mě zničit, nešlo o to mě ochromit těžkou vleklou chorobou. Šlo o jasný a čistý kopanec do pozadí. Šlo o upozornění tak, abych zase mohla vstát, zůstala zachována ve vší síle, kterou jsem mohla zase znovu získat. Pozoruhodné je taky to, že jsem po tom pádu neměla ani sebemenší stopu špíny na svém světlém oblečení, ani šmouhu na lokti či špinavé koleno, nic. Prostě NIC, jen čistě a jasně přeraženou paži o hranu betonového obrubníku.
Tehdy to prostě opravdu začalo. To, co se nepatrně projevovalo v průběhu života, dostalo zásadní startovací impulz. Ten startovací impulz byl v podobě intenzivního a velmi bolestného léčení na vnější i vnitřní úrovni. Fyzický aspekt jsem zvládla za necelé 2 roky, ten vnitřní mám nejspíš už také z větší části za sebou, ale pokračuji dál...

Mayský kalendář Chol Q´ij si mě přitáhl koncem roku 2015 a celý proces jeho vstřebávání byl nesmírně rychlý, intenzivní a pro mě psychicky velmi náročný. Sama jsem objevovala jeho úžasný matematický systém, přicházela na souvislosti, tvořila si logické modely. Všechno zapadalo. Mayové byli excelentní matematici. Netrvalo dlouho a přišel mi do cesty rodilý příslušník Mayů v Guatemale a tak jsem se za ním rozjela. Další učitel mi přišel velmi brzo po něm. Současně spousta literatury v angličtině a španělštině. Prostě...takhle mi to funguje. Mí učitelé dnes říkají, že co se týče porozumění a vniknutí do systému kalendáře Chol Q´ij, tak neznají nikoho pokročilejšího. Tak vidíte :-)

Pokud hledáte, hledáte prostě něco, protože už jste došli tak daleko, že vás to nutí hledat, tak třeba právě tady najdete inspiraci, nebo nějakou formu vedení. To, co zde najdete, je zcela mimo školní osnovy a také jsem se to v žádné škole nenaučila. Následovala jsem a následuji silný vnitřní tah, skládám si informace dohromady s vlastními prožitky a myslím, že konečně po spoustě let hledání a přeměn jdu po své vlastní cestě.

Každý jdeme nějakou cestou a žádná není lepší, nebo horší. Ale cestu, se kterou nejsme spokojeni, můžeme vždy změnit.

Ať se vám tyto stránky líbí!


Mí drazí učitelé:
- Don Rigoberto Itzep Chanchavac, Denní strážce Chol Q´ij, Aj Q’ij, Chuch Q'ajaw (mother-father), ředitel Mision Maya Wajshakib Bat´z, Momostenango, Guatemala
- Mark Elmy, Denní strážce Chol Q´ij, Aj Q´ij, San Marcos la Laguna, Guatemala

Můj poradce, Aj Q´ij iniciovaná a uznaná Staršími v Guatemale, dlouholetá šamanka:
- Outi Kuma, doktorka antropologie, Copenhagen, Dánsko